AMP vine de la Accelerated Mobile Pages. Sau in romana, pagini de mobil accelerate.
In principiu, e initiativa open-source a celor de la google ca sa reduca timpii de incarcare a paginilor web pe telefoanele mobile. E ceva similar cu Apple’s News sau Facebook Instant Articles. Pana acum, proiectul era in stadiul de preview tehnic dar cei de la Google spun ca sunt pregatiti sa lanseze ideea la inceput de 2016.
Deja cativa giganti din domeniul stirilor online din SUA au anuntat ca sunt interesati de AMP(printre care si The Guardian, BuzzFeed si The Washington Post).
Google sustine ca nu vor fi afectate reclamele, traficul sau alte date ce tin de advertising. Acest lucru este in mod special interesant, deoarece nu prea avem detalii mai concrete despre cum AMP va imbunatati timpii de incarcare sau va reduce traficul folosit cand navigam pe o pagina web. Sunt insa un numar impresionant de advertiseri care sunt in parteneriat cu Google in ceea ce priveste AMP: AdSense(era ceva sa nu fie nu?), Outbrain, AOL si DoubleClick.
Eu unul sunt pro-AMP, in sensul ca as vrea o viteza mai buna cand folosesc conexiuni 3G de date. Daar, sper ca proiectele de genul acesta sa nu faca operatorii de telefonie si providerii de net sa se culce pe o ureche zicand: ‘na pai sa gaseasca ei o solutie’. As vrea totusi ca viteza si tehnologia sa avanseze(preferabil rapid, ca sa nu fiu in pensie cand o sa am oriunde internet de la Vodafone cu adevar rapid).
Ramane de vazut ce ne ofera viitorul in ceea ce privesc timpii de incarcare. Sunt curios sa vad niste statistici si benchmark-uri in legatura cu AMP si ce poate.
nota: eu inteleg prin rapid, o conexiune care nu sta pe ganduri cand ma uit la un video pe YouTube in fullHD.
Tu ce parere ai despre AMP?