Microsoft adauga Variable Rate Shading la DirectX 12

DirectX 12 a primit Variable Rate Shading (VRS) din cele anuntate de cei de la Microsoft. Acestia spun ca dezvoltatorii vor putea folosi noua tehnologie pentru a imbunatati performanta, creste calitatea graficii si reduce necesarul …

directx 12 variable rate shading

DirectX 12 a primit Variable Rate Shading (VRS) din cele anuntate de cei de la Microsoft. Acestia spun ca dezvoltatorii vor putea folosi noua tehnologie pentru a imbunatati performanta, creste calitatea graficii si reduce necesarul de resurse in jocurile create.

Si nu sunt fabule. Microsoft i-a rugat pe cei de la Firaxis sa implementeze VRS in Civilization VI, ca sa demonstreze capabilitatile VRS dar si cat de usor este procesul de implementare.

Poza de mai jos arata in partea din stanga VRS activat iar in dreapta dezactivat. Detaliile sunt aproape identice, dar partea din stanga ruleaza mai bine cu 14% (crestere FPS-uri) in acel scenariu.

Nu avem mai multe detalii specifice ca sa ii verificam prea mult in legatura cu cei 14%, dar asta nu schimba faptul ca Variable Rate Shading e aici si multi dezvoltatori au planuri sa adopte tehnologia. Discutam de nume precum Ubisoft, Activision si dezvoltatori de motoare de jocuri precum Unity si Epic Games.

Cum functioneaza DirectX 12 VRS?

Pai… numele e destul de descriptiv. In loc sa fie fortate sa randeze la aceeasi rezolutie (care e diferita de rezolutia medie din scena randata), VRS permite variatii.

Asta permite dezvoltatorilor sa reduca detaliile in zonele mai putin importante dar si sa creasca detaliile in zonele dorite/importante. Asta se poate traduce in peisaje mult mai frumoase, fara a taxa mai mult hardware-ul. Sau efectiv grafica mult mai buna si punct. Ramane la alegerea dezvoltatorului.

Un avantaj imens din punctul meu de vedere, fiindca dezvoltatorii vor putea sa isi faca jocurile mai accesibile dar in acelasi timp sa multumeasca entuziastii cu rachete 🙂

Miercuri vom vedea si pe forumurile directxtech.com mai multe detalii si chiar si un sample pentru dezvoltatori.

Pana una alta, ne bucuram ca apar tehnologii noi care multumesc pe toata lumea: si pe cei cu rachete (vezi real time ray tracing) si pe cei cu pc-uri mai putin performante.

Photo of author

Sorin

Scriu, citesc si invat despre diverse lucruri - hardware, software, orice. Fiind oarecum un "Jack of all trades", pur si simplu ador sa stiu câte ceva despre orice.