AMD Radeon Image Sharpening este acum disponibil prin driverul Adrenalin 2019 19.9.2 si pe RX 590, RX 580, RX 570, RX 480 si RX 470.
Driverul lansat in principal pentru Borderlands 3, unde se zice ca vom avea un boost de pana la 16% in ceea ce priveste performanta, aduce pe langa performanta si aceasta functie interesanta pe placile video mai vechi.
Ce este AMD Radeon Image Sharpening?
Conform site-ului oficial AMD, Radeon Image Sharpening este un algoritm inteligent ce se adapteaza dupa contrast si are rolul de a face imaginea mai clara/’sharp’. Fara impact asupra performantei.
Asta inseamna ca vom vedea texturi mai bine definite si mai placute vizual chiar si pe placile video mai vechi. Initial doar pe seria noua era suportata tehnologia.
Desi aceasta noua functie e disponibila pentru orice joc, pe seriile mai vechi suntem blocati doar la jocuri DirectX 12 sau Vulkan. Din cate am inteles, doar seria 5700 o poate folosi pe jocuri DirectX 9. In orice caz, ar fi ok ca pe viitor sa putem folosi Radeon Image Sharpening si pe DirectX 11.
Mai jos niste poze cu si fara aceasta noua tehnologie aplicata.
Dupa cum se vede, uneori de-abia observi. Alteori, efectiv parca un fel de filtru de ‘blur’ este eliminat de pe unele texturi de metal/piatra. Live, e de obicei mai observabil efectul din punctul meu de vedere. In orice caz, daca ai o placa video Radeon ce suporta tehnologia si un joc pe DirectX 12 sau Vulkan nu vad motive pentru care sa nu activezi AMD Radeon Image Sharpening. Sau cel putin sa il testezi. Hei! Poate va arata mai bine metalul din jocul tau – nu toti vrem o grafica cat mai realista?
Si intrebarea de 10 milioane: merita chestia asta?
Da. Adica, de ce nu? Texturile chiar arata o idee mai bine, uneori mult mai bine, fara sa afecteze performanta – in cele mai rele cazuri am vazut scaderi de 3% performanta deci neglijabil daca impactul vizual e observabil. E un pas inainte si mi se pare foarte interesant valul asta de tehnologii noi.