Google Chrome va bloca unele reclame nativ din 15 februarie 2018 – practic va avea inclus un fel de adblocker. Si e minunat!
De ce? Deoarece majoritatea paginilor cu reclame cretine, sunt cu continut clickbait sau fara sens. Vezi sutele de portale de stiri, care accesate fara un adblocker, au 15 reclame din care 3 de tip popup si una fullscreen. A, si sunt enervante ca naiba. Daca ai avut ghinionul sa dai click pe un titlu ce pare interesant dar ai ajuns la un articol care zice nimic sau nu are legatura cu titlul… stii la ce ma refer.
Si… da, si Google are un serviciu de afisat reclame. Dar, depinde de administratorii site-ului cum sunt afisate acestea si cate. Din ce au anuntat, vor fi blocate chiar si reclamele celor de la Google, atata timp cat nu sunt ok afisate – mi se pare corect.
Google a intrat in 2017 in ‘Coalitia pentru reclame mai bune‘, si astfel probabil vrea sa faca un pic curatenie – vezi reclamele cu sunet, care clipesc insistent etc.
Aparent, pe masura ce un site capata ‘infractiuni’, adica e notificat ca ar avea reclame cu probleme, s-ar putea sa ajunga in pragul in care Chrome va bloca toate reclamele de pe acel site.
Ce inseamna asta?
Eu sper ca vom vedea mai putine reclame enervante dar poate si mai putine site-uri care traiesc doar din titluri irelevante, gandite doar pentru a atrage clickuri, ca sa faca bani din reclame.
Oamenii in cel mai rau caz nu vor simti nimic, iar cei care publica continut fara sa spameze cu reclame la fel, nici o problema. Va trebui doar sa respectam mai mult utilizatorii, si sa nu ii bombardam cu reclame.
Sa nu uitam ca, Chrome are o cota de piata de >50%. Se va simti.
Prin astfel de actiuni din partea gigantilor, ne apropiem tot mai mult de un internet mai curat. Cat de cat macar… pana la urma tot consumatorul decide ce e gunoi si ce e ok (prin vizite si interactiune).