Stii ca internetul a ajuns sa aiba zone destul de toxice, atunci cand asiguratorul tau iti ofera posibilitatea de a apela la o asigurare de trolling(‘Troll Insurance’). Providerul de asigurari multinational Chubb Corporation ofera clientilor sai din UK pana la 50 de mii de lire pentru terapie si compensatie pentru timpul liber datorate hartuirii online servere.
Nu stiu exact ce sa cred despre o astfel de asigurare. Adica pentru omul de rand, s-ar putea sa fie ceva ciudat/amuzant. Trebuie sa tinem cont ca asigurarea se extinde si pana in anagajarea unei firme de management a reputatiei si angajarea unor specialisti legali care sa iti repare reputatia si eventual sa depisteze troll-ul. Ma gandesc ca sunt bine puse la punct si nu te trezesti dat in judecata fiindca ai scris un comment sarcastic la un video pe Youtube. De asemenea, astfel de asigurari sunt destinate mai mult firmelor, pentru a-si proteja reputatia.
Conceptul in sine este interesant dar trebuie bine aplicat, pentru a fi eficient. Trebuie clar definite limitele dintre o persoana care nu place persoana asigurata/firma si un troll care spameaza peste tot cu scopul de a stirbi reputatia persoanei/firmei respective.
Suntem totusi in 2015 si noi oamenii am avansat destul de mult. Deci mai in gluma mai in serios, atunci cand ne spunem opinia trebuie sa o facem intr-un mod coerent si fara sa recurgem la spam sau insulte. De ce? Pai, tot internetul ca si concept, se imparte in diverse tabere. Unele fiind locuri unde gluma e la ordinea zilei, altele mai serioase, altele fiind strict cu scop de a socializa etc. Dupa cum spuneam si mai sus, trebuie sa fim tot mai constienti(atat noi ca utilizatori, cat si cei care emit asigurarile despre care discutam) ca este o diferenta intre a ne spune parerea si a incerca sa stirbim reputatia cuiva datorita unei experiente proaste pe care noi am avut-o cu acea persoana/companie.
O replica foarte buna pe care compania Chubb a dat-o celor de la The Telegraph este: ”noi vedem asigurarile ca un ajutor pentru clientii nostri sa revina la starea care erau inainte de incident.”
S-a ajuns la astfel de asigurari si la diferente intre a-ti spune propria opinie si trolling tot datorita utilizatorilor. Asta-i clar. Ca or fi de vina glumele unor trolli de pe Twitch care au facut plangeri false unor streameri pentru a trimite politia(sau chiar echipe SWAT) la acestia acasa, ca or fi cei care spamau cazuri urate despre diverse companii(ma refer mai ales la cele care nu tin de management, ci de greseala unui angajat iresponsabil).
Sunt curios cum va evolua toata treaba asta, si tot conceptul de asigurare pentru hartuire online. Sper sa fie bine delimitate diferentele intre popria opinie si spam/hartuire, dar si diferentele dintre o firma care minte/face nereguli si vrea sa le acopere, si o firma care este criticata din pricina unui angajat si reputatia ei are de suferit strict din cauza angajatului iresponsabil.
Tu ce parere ai de asigurarea de…troll? Tu sau firma ta, ati apela la o astfel de asigurare, sau consideri ca nu este necesara pana intr-un anumit punct?