Azi deja devine ceva obisnuit sa ne facem o parte din cumparaturi intr-un mod confortabil de pe scaunul nostru, in casa noastra, linistiti. Dar cu mai mult de 65 de ani in urma, mai precis in anul 1950, conceptul asta de cumparaturi era ceva nou. Ce-i drept probabil ca lumea nu era chiar pregatita pentru asa ceva.
Suntem in Pembroke, Ontario in anul 1950. Un antreprenor – Lawrence Freiman, tocmai si-a deschis un magazin nou despre care toata lumea din oras discuta. Doar ca, in magazinul asta cumparaturile se fac putin altfel.
In magazinul Vis-O-Matic, clientii stau confortabil in fata unui proiector color de slide-uri, care arata produse, pe fiecare slide.
Clientii pot folosi butoanele pentru a controla slide-urile in timp ce navigheaza prin oferta magazinului. DA, mai erau 12 ani pana aparea computerul personal. In schimb, in scaune era integrata o scrumiera…pentru ca aparent toata lumea voia integrata o scrumiera in orice pe vremea aia.
Odata plasata comanda, marfa iti este livrata direct acasa. Este unchiul indepartat al lui amazon? Sau emag? Posibil.
Un articol de la vremea aceea preciza faptul ca singurul lucru care a stopat extinderea magazinului, era lipsa masinariilor. Articolul il gasiti pozat, in galeria de la sfarsitul articolului.
Acest prototip poate fi considerat ca primul concept care a introdus termenii de cumparaturi online. Ce este ciudat, e ca nu prea se gasesc informatii despre vis-o-matic sau despre creator. Ce stim, este ca in 1971, firma a fost vanduta celor de la Hudson’s Bay Company.
Mai jos, aveti o galerie cu mai multe poze pe acest subiect.
Tu ce crezi despre vis-o-matic si ideea lui Lawrence Freiman? Mie mi se pare genial faptul ca cineva se gandea cu 12 ani inainte de lansarea computerului personal la asa ceva, si in general la ideea de cumparaturi fara sa vezi efectiv marfa, iar aceasta sa iti fie livrata acasa.
Da-i un share ca sa arati si prietenilor tai ‘magazinul online’ din 1950.